Thursday 28 August 2008

Having fun scaring ourselves - # 08/203

Do you remember how you used to pull on your wellingtons, go and find Jack and run off to the scary pool deep down in the green dark wood, and say that even if you just looked at it, it would suck you in - (saying the word "suck" with a special sort voice) - and imagine how if Grendel popped his head up you would whack him with your pointed stick? And how you would be one ofJulius Caesar's men finding this pool for the first time when you landed in Britain, and how a crashing pilot parachuted into it and was never seen again; and do you know, it goes all the way down to Australia.

No it doesn't! Oh Yes it does. Really!

6 comments:

  1. Terrific ... just terrific ... now let me look at the image ... I suspect that algae just might be a little toxic. I do like the kid's red wellies. The text really adds to this image 'roony. Let it out for a run more often ...

    ReplyDelete
  2. Ah Dis donc, tu te laches !
    (J'emploie des termes difficiles à comprendre pour un britannique, j'ai moi même du mal avec les références que tu emploies telles que "wellingtons", "Jack" maybe the dog ?)

    Mais ce que tu racontes est compris quelque soit la langue. Les enfants adorent se faire peur et moi même dès que la nuit tombe et pour peu que mon mari soit en déplacement et moi seule à la maison, je n'en mène pas large.
    Ton histoire est une histoire universelle que nous nous racontons tous avec des variantes.
    Pourquoi telle chose effrayera l'un et pas l'autre ?
    Heureusement que c'est ainsi, comme toutes les maladies n'atteignent pas la même personne heureusement, l'un c'est le coeur, l'autre les yeux, l'autre le foie etc, and so on... Sinon ce serait triste et il serait difficile de vivre.

    ReplyDelete
  3. J'aime bien le paysage de ta photo qui est un paysage rêvé. Avec ces objets effrayants (l'amoncelelemnt des branches), et pourtant il est doux en même temps. Les troncs d'arbres ont des formes douces, la berge est vallonnées, la mousse recouvre tout en un épais tapis vert.
    Et cet enfant, il est assis, et il n'est pas seul. Il esta vec un adulte qui le protège.
    Il se fait peur, mais il n'a rien à craindre du danger. Parce que lorsqu'on est deux (moi même il me suffisait d'avoir un de mes bébés avecmoi pour me sentir protégée) on ne risque rien.

    ReplyDelete
  4. That green pond is fodder for a runaway imagination. I suspect those two are concocting some good ones almost as good as yours!

    ReplyDelete
  5. Oh this is so good. Suddenly, in one second, you take us back to childhood. What a magical, misty, wondrous scene. Those two are making memories right now.

    Of course it goes all the way down to Australia. Everyone, but everyone, knows that.

    ReplyDelete
  6. Clearly better for watching, imagining... than bathing!

    ReplyDelete